Facebook ciljana publika​

Upoznavanje vaših klijenata jedan je od ključnih koraka za uspješno oglašavanje na Facebooku. Facebook je društvena platforma koju na dnevnoj bazi koristi više od 1 bilijun korisnika, stoga je važno je da svoj proizvod oglašavate osobama koji bi potencijalno mogli biti zainteresirani za njega. Facebook ciljana publika vam omogućava upravo to. Svaki potencijalni klijent koji ne klikne na vaš oglas ili jednostavno nije zainteresiran za njega je gubitak vašeg novca.

Ciljana publika je odličan alat od strane facebooka koji vam omogućuje da odaberete osobe kojima želite pokazivat svoje oglase. Ciljana publika je odličan alat od strane Facebooka koji vam omogućuje da odaberete osobe kojima želite pokazivat svoje oglase.

Ciljati publiku (Target Audiences) kojoj će te pokazivati vaše oglase putem Facebooka moguće je na nekoliko načina. No kako bi razumjeli širok raspon opcija ciljanja koje dolaze s Facebook oglasima važno je znati osnovnu podjelu publike:

  • Spremljena publika (Saved Audience)
  • Prilagođena publika (Custom Audience)
  •  Publika slična postojećoj publici (Lookalike Audience)

Spremljena publika (Saved Audience)

Spremljena publika je publika koju možete definirati na:

  • Temelju lokacije
  • Temelju demografskih podataka
  • Temelju interesa
  • Temelju ponašanja

Spremljenu publiku je moguće kreirati pri postavljanju vašeg oglasa/Facebook kampanje ili u upravitelju publike (Audience Manager)

Ključne riječi

Ciljanje publike na temelju lokacije

Facebook omogućuje ciljanje publike prema određenim lokacijama uključujući:

  • Države
  • Gradove
  • Županije
  • Radijus oko
  • određene lokacije
 

Ciljanje Facebook oglasa na temelju demografskih podataka

  • Dob – dobni raspon ciljane publike
  • Spol – ciljanje određenog spola
  • Jezik
 

Ciljanje Facebook oglasa na temelju interesa

Jedna od najboljih i najlakših opcija za ciljanje Facebook oglasa jer omogućuje ciljanje ljudi posebno zainteresiranih za temu koja se odnosi na vaš proizvod.

Interesi korisnika se temelje na stranicama koje mu se sviđaju, aplikacijama koje koristi, njihovim zanimanjima i još mnogo toga. Dodavanjem više interesa, Facebook će ciljati korisnike s najmanje jednim od njih, tako da ćete svoj doseg proširiti.

 

Ciljanje Facebook oglasa na temelju ponašanja

Za razliku od interesa, ponašanja vam omogućuju ciljanje ljudi po njihovoj povijesti kupovine, događanjima koji im se sviđaju, itd.

Facebook te podatke prikuplja analizirajući mnoge čimbenike i koristeći vanjske skupove podataka.

 

Prilagođena publika (Custom Audience)

Prilagođena publika služi kako bi ojačali svoju postojeću komunikaciju s korisnicima. Ona omogućuje ponovno ciljanje posjetitelja vaše web lokacije, korisnika koji su stupili u interakciju s vašom FB stranicom, vašim Instagram profilom, sa sadržajem na aplikaciji itd.

Prilagođena publika može se stvoriti na temelju:

  • Popisa Kupaca
  • Website
  • App activity
  • Offline activity
  • Facebook izvori

Popisa Kupaca – Kod kreiranja ovakve publike potreban vam je popis e-mail adresa, mobilnih brojeva ili možete čak koristiti Facebook user ID. Pomoću ovoga Facebook će pokušati pronaći te osobe te će njima isporučivati vaše oglase. Facebook otprilike uspije pronaći negdje između 60-70% osoba na vašoj listi.

Website – Služi kako bi ciljali osobe koje su posjetile vašu web stranicu tako što su naišli na nju na Facebooku bilo to putem oglasa, vašeg posta ili nečeg slično. Kako bi ciljali tu publiku važno je imati implementiran Facebookov analitički alat na vašoj web stranici zvan Facebook Pixel. On upravo služi da prati ljude koji su došli na vašu stranicu putem Facebooka.

App activity – Ciljanje osoba koje se temelji na njihovoj interakciji unutar vaše aplikacije. Na primjer pomoću ovog možete ciljati ljude koji nisu koristili vašu aplikaciju određeni broj vremena ili pak su dodali jedan od vaših artikala u košaricu ali nikad nisu obavili kupnju te je ovo dobar način da ih podsjetite na to.

Offline Activity – Konverzije koje se događaju offline poput kupovine u trgovinama.
Za ovaj tip oglašavanja potrebno je imati Excel listu sa različitim detaljima kupaca poput Imena, mail adresa, broj mobitela, proizvoda koje su kupili itd.

Facebook izvori – Stvaranje publike za oglašavanje na temelju interakcije s vašom stranicom(lajkanje, komentiranje, gledanje videa itd.) Moguće je odabrati osobe koje su do maksimalno zadnjih 365 dana interaktrirali s vašom Facebook stranicom. Preporučljivo je da taj broj dana bude što manji.

Kreiranje Prilagođene publike nije moguće kreirati pri postavljanju oglasa. Već ju je potrebno napraviti u upravitelju publike (Audience Manager).

Publika slična postojećoj publici (Lookalike Audience)

Kao što sam naslov kaže publika slična postojećoj publici služi za izrađivanje publike za oglašavanje koja je slična vašoj spremljenoj publici. Facebook identificira zajedničke kvalitete ljudi u vašoj spremljenoj publici (Na primjer demografske podatke ili interese) te pomoću njih pronalazi daljnju publiku za prikazivanje oglasa. Prilikom izrade ovakve publike moguće je izabrati koliko sličnu publiku želite vašoj spremljenoj publici, ali sa većim odstupanjem od spremljene publike dolazi do većeg dosega.

Kreiranje publike slične postojećoj publici nije moguće kreirati pri postavljanju oglasa. Već ju je potrebno napraviti u upravitelju publike (Audience Manager).

 

Zaključak

Nadam se da sam vam kroz ovaj članak pojasnio različite publike te važnost odabiranje samih karakteristika publike te kako ih kreirati. Ako ste novi u svijetu facebook oglašavanja  bilo bi dobro da pročitate naše ostale članke koje imamo na tu tematiku društvene-mreže facebook oglašavanje i facebook za pocetnike.

Osim facebook oglašavanja također obrađujemo i druge teme, stoga pogledajte ostale članke.

Kao i uvijek, ako imate pitanje, ne slažete se s nečim iz članka ili mislite da treba prepravak, ostavite komentar, uvijek sam za razgovor 🙂

Ostavite komentar