Uvod u Google kao marketing platformu

Kada čujemo riječ Google prvo što u glavi pomislimo je: “to je ono gdje tražim stvari” ili književno rečeno pretraživač. To je sasvim normalno s obzirom da se putem Google-a dnevno obavi preko 6 milijardi pretraživanja. Upravo zbog toga ogromnog broja pretraživanja i broja korisnika čiji broj raste iz dana u dan on igra veliku ulogu u digitalnom marketingu.

Kada pričamo o Google marketingu mislimo na dvije ključne stvari, a to su: oglašavanje putem Googlea i rangiranje web stranice da bude pri vrhu dobivenih rezultata pri pretraživanju.

No prije nego što uđemo u svijet Google Marketinga, bilo bi dobro da znamo šta je to google, koje nam aplikacije nudi te kako ostvaruje svoje prihode. Google je američka multinacionalna firma specijalizirana u internetskim servisima i proizvodima.

Google (Prije zvan Backrub) je u svojim početcima bio običan pretraživač te nije nudio nikakve druge usluge. Ali s godinama se to sve promijenilo i danas ne možemo zamisliti život bez Googlea i njegovih proizvoda. Neki od njih su nama dobro poznati Gmail, Android operativni sustav, Waze, Gmaps, youtube itd. (ostatak proizvoda možete pronaći ovdje). Ali odakle Googleu tolika financijska moć kada su svi njihovi proizvodi besplatni za koristit.

Google je svoju financijsku moć najvećim dijelom postigao putem oglasa (oko 80% prihoda). Odnosno prodavajući oglasni prostor na svojim proizvodima. Npr. Na YouTubeu prije početka videa, zatim na pretraživaču gdje nam se prvo nude reklamirane stranice itd.

Sada kada smo odgovorili na ta pitanja dalje u članku ćemo pričati kako iskoristit taj sav oglasni prostor koji nam Google nudi odnosno pomoću kojih aplikacija možemo postaviti svoje oglase na njih i kako postići bolje rezultate bez oglašavanja koristeći SEO optimizaciju.

 

Google Ads

Google Ads (Prije zvan Adwords) je način plaćenog oglašavanja koji se upotrebljava kako bi se promovirali različiti proizvodi i usluge putem Googlea. Pri oglašavanju putem Google Adsa moguće je odabrati gdje želite da se vaši oglasi prikazuju:

  • Na Google rezultatima pretraživanja
  • Na YouTubeu
  • Na različitim web-lokacijama koje imaju integrirane Google oglase

Ključne riječi

Google Ads također omogućuje odabir specifičnih ciljeva za oglase, kao što je poticanje telefonskih poziva ili posjeta web-lokaciji. Poput ostalih platformi za oglašavanje Google vam također nudi prilagodbu svog proračuna i ciljane publike te zaustavljanje vaših oglasa u bilo kojem trenutku.

 

Google Analytics

Google analytics je alat od strane Googlea koji nam pruža detaljne statistike o prometu web stranice, izvorima prometa te mjeri konverzije i prodaje. Npr. moguće je pratiti:

  • šta vaši posjetitelji čitaju i klikaju
  • posjećuju li stranicu više putem mobitela ili računala
  • koji sadržaj je najčitaniji
  • odakle dolaze posjetitelji te koliko se zadržavaju

Kako bi došli do gore navedenih podataka potrebno je integrirati Google analytics u web stranicu.

Također ga je moguće povezati sa uslugom GoogleAds te dobiti detaljan uvid u oglase. Pomoću njega onda možemo pratit mjere konverzije, demografske podatke korisnika, lokacije, njihove interese itd. Te onda možemo prilagoditi našu ciljanu publiku pomoću tih podataka kako bi poboljšali rezultat naših oglasa ili pak uz pomoć Googlevog strojnog učenja doći do boljih rezultata.

 

SEO

SEO (search engine optimization) se opisuje kao proces dobivanja prometa na stranicu pomoću besplatnih ili takozvanih ”organskih” pretraživanja na tražilici. Dobra SEO optimizacija vam omogućuje da vaša stranica bude rangirana na tražilici pri vrhu. Odnosno kad ljudi upišu neki pojam u tražilicu da vaša stranica sa tim sadržajem se nalazi na vrhu ponuđenih rezultata (bez oglašvanja).

Razlikujem dvije vrste SEO optimizacije a to je ON-Site i OFF-Site.

ON-Page optimizacija- Web stranica, blog i ostali sadržaj moraju biti postavljeni po određenim standardima. Pod tim standarima se podrazumijeva postavljanje META opisa, opisa svake slike na web stranici, tehničkoj optimizaciji stranice te posloženoj strukturi.

OFF-Page optimizacija – Odnosi se na akcije koje su poduzete izvan Webstranice koje imaju utjecaj na rangiranje u tražilici. Postoje dva ključna faktora OFF-Page SEO optimizacije. Prvi i ujedno i najvažniju su poveznice (Backlinks) sa drugih web stranica, a drugi su podjele na društvenim mrežama.

SERP

Kada spomenemo SERP malo ljudi čemu se radi, no ipak se s njime susreću svaki dan. SERP u prijevodu znači ”rezultati pretraživanja u pretraživaču”. Naime on predstavlja sve one rezultate koji nam se prikažu kad upišete određeni pojam u tražilicu. Rezultati u pretragama se najčešće pojavljuju kao prikazi linkova različitih web-stranica, ali također je moguće da se pojave i u nekom drugom obliku poput:

  • GoogleAds – Vaš link je stavljen na vrh rezultat pretrage zbog vašeg oglašavanja
  • Rich snippets – vizualni dodatci postojećim rezultatima
  • Univerzalni rezultati – integracija dodatnih medija poput slike i videa
  • Knowladge graph – Grafički prikaz informacija o nekom pojmu prikazan u kvadratu s desne strane rezultata pretraga

Ipak, organski rezultati u obliku ”običnih” poveznica na različite web-stranice svakako su najvažniji. Da bi se web-stranica visoko pozicionirala u rezultatima pretraživanja mora imati dobru SEO vrijedno za što je ključna SEO optimizacija. Na SEO vrijednost utječe preko 200 faktora no međutim najvažniji faktor je sadržaj.

 

Zaključak

Ovo je osnovni pregled Google mogućnosti kao platforme za marketing i nadam se da sam vam uspio pojasniti neke temeljne pojmove vezane uz njega te da ste nešto novo i naučili.

Uskoro možete očekivati i specijalizirane postove na teme Google analitike, oglašavanja putem Googlea i SEO optimizacije.

Obrađujemo i razne druge teme, pogledajte naše članke.

Kao i uvijek, ako imate pitanje, ne slažete se s nečim iz članka ili mislite da treba prepravak, ostavite komentar, uvijek sam za razgovor 🙂

Ostavite komentar