Društvene mreže – Facebook za početnike

Digitalni marketing je grana u kojem učenje ne prestaje. Društvene mreže kao jedne od važnih stavki digitalnog marketinga su moćne platforme koje se konstanto razvijaju, a trendovi se konstantno mijenjaju. Neki se prilagode promjenama, a neki zaostanu. Budi prilagodljiv i prihvati promjene.

Uz članak “Facebook za početnike” želim naglasiti da smo započeli projekt “Croator Novosti” gdje ćemo jednom tjedno dijeliti naša znanja i iskustva i kreirati Bazu Znanja kako bi svima pomogli da unaprijede svoje poslovanje i nauče više.

U ovom članku ćemo pisati o osnovnim terminima i tehnikama započinjanja vaše Facebook stranice i kroz tjedne koji dolaze ćemo obraditi sve od kreiranja oglasa, ciljanja korisnika, plaćenih oglasa i najboljih načina kako sve ovo spojiti u kvalitetnu marketing kampanju na društvenim mrežama.

Facebook Marketing

Marketing na društvenim mrežama je jedan on najjednostavnijih, najjeftinijih (Relativno), a ujedno jedan od efikasnijih načina oglašavanja online (Ukoliko se radi pravilno). Iako se oglašavanje na Facebook-u čini jednostavnim – složim post, objavim, ponovim, istina je nešto drugačija i iza svega stoji složena mašinerija Facebook algoritama koji su ondje kako bi donijeli profit Facebook-u, ne vama.
Kada krenete pratiti analitiku, vaše konverzije, „reach“, „engagment“, uspjeh organskih i plaćenih oglasa, kampanja stvari postanu kompliciranije, ali ništa što se ne može svladati. Više o terminologiji kasnije u članku.

Svi mi želimo da naše objave dođu do što većeg broja ciljane publike pa s tim na umu ću u članku “Facebook za početnike” podijeliti ono što mislim da radi za mene.

Moja stranica

Krenut ćemo od pretpostavke da već imate kreiranu Facebook stranicu za svoj posao.
Ukoliko nemate, ovdje pogledate kako.
Kako biste izvukli maksimum iz vaše stranice, vrlo je važno popuniti sve informacije te kreirati kvalitetan grafički sadržaj. Uz to što će stranica izgledati dobro, odavat ćete dojam profesionalnosti i kvalitete.

Glavne stvari na koje se morate fokusirati je postaviti kvalitetnu Profilnu sliku, „Banner“ te osnovne informacije.

Ukoliko imate logo, iskoristite ga za Profilnu sliku.
Dobro je postaviti i vlastitu sliku ukoliko ste “One (wo)man business”. Vaši korisnici će povezivati vaše lice sa vašim poslovanje što doprinosi stvaranju povjerenja.

Druga stvar je kreiranje dobrog „bannera“. „Baner“ je prva stvar koju će vaši posjetitelji vidjeti i može biti u formatu slike, videa, 360 slike i može kreirati “wow” efekt kod vaših posjetitelja.
Croator Web Studio za „banner“ koristi video. Pogledajte ga ovdje.

Zadnja na ovom popisu, ali vrlo važna stvar je popunjavanje svi esencijalnih informacija na vašoj stranici.
Radno vrijeme, lokacija, profili drugih društvenih mreža, kontakt detalji, opis vašeg poslovanja… Ovo je izuzetno važno kako bi vaši posjetitelji imali dobili potpunu sliku o vašem poslovanju. Postavite si ove 3 stvari kao prioritet i kreirajte kvalitetan materijal kako bi se vaša Facebook stranica istaknula.

Uz sve ovo, bilo bi dobro kada bi već imali par objava prije nego krenete pozivati ljude da posjete vašu stranicu kako bi dobili potpun dojam što očekivati od vaše stranice.

Objavljivanje sadržaja

Kao što ste vjerojatno dobro upoznati, na Facebook-u možete objavljivati različite vrste sadržaja. Tekstovi, slike, videa, ponude, video u živo i slično…
Koju vrstu sadržaja i konkretna tematika vaših sadržaja će uvelike odlučivati koliki će biti „Engagment“ na vašim objavama, a sa time i „reach“. Ukoliko ne znate što ovi pojmovi znače, imamo kratki osvrt na njih kasnije u tekstu.

Kvalitetni sadržaj je temelj svega i sve platforme ga sve više i više cijene, što za nas znači bolja vidljivost i rangiranje. Logikom svega, svi mi se moramo krenuti kreiranju kvalitetnog sadržaja, a ne na kvintete naših objava.

Recimo u ovom trenutku, Facebooku videa imaju puno veći „reach“ nego obični statusi jer ga Facebook algoritmi preferiraju, a i korisnici puno bolje reagiraju na njega. Slike, statistički gledano imaju bolje rezultate od običnog teksta itd… Dali ovo znači da mi moramo samo početi objavljivati videa? Naravno da ne.
Cilj je kombinirati tipove sadržaja gdje će najvažniji sadržaj, koji želimo da uistinu ima što veći “Reach” i “Engagment” bude u formatu koji je statistički najuspješniji.
Uz to kao što smo ranije napomenuli, kvalitetan sadržaj koji je edukativan, duhovit i informativan je ključan za vaš uspjeh.

Još par generalnih informacija po pitanju slika. One su najčešći format objava na Facebook-u, ali ono što možda ne znate je da Facebook algoritmi preferiraju slike sa što manje teksta na njima. Isto tako, Facebook prihvaća razne formate slika, .jpg i .png su dva najrasprostranjenija. Zašto je ovo važno?
Kada „uplaodate“ svoju sliku na Facebook, on obavezno provuče te slike kroz kompresijske alata kako bi ih mogao objaviti u formatu koji odgovara vašoj profilnoj slici, objavi na zidu i tako dalje. U tom procesu on kompresira, odnosno briše “nepotrebne” podatke sa slike što u konačnici za vas znači manja kvaliteta objavljenje slike, a za Facebook manje opterećenje na skupe servere.
.png format ima takozvano “lossless” svojstvo što znači da se može kopresirati, ali ne gubi kvalitetu slike koju ste „uploadali“. Iz tog razloga, kada „uplaodate“ slike za koje želite da budu što kvalitetnije, uvijek koristite .png format. Slika naravno mora biti po Facebook pravilima i dalje. (Veličina i format).

 

Poveži se sa korisnicima

Sada kada imamo osnove postavljenje i upoznati smo objavama, vrijeme je da se krenemo povezivati sa našom ciljanom publikom.

Prije nego krenemo na ovaj dio, brzo ćemo obraditi terminologiju kako bi ste bolje razumjeli sljedeći dio. “Reach” je broj korisnika Facebook koji će vidjeti vašu objavu „skrolajući“ kroz „Facebook Feed“. “Engagment” je količina korisnika koja je napravila određenu akciju na vašoj objavi kao recimo, klik na sliku, „like“, komentar i slično. Kada je nešto “Organsko” to znači da je došlo na temelju vašeg ne plaćenog sadržaja, ako je “Plaćeno” znači da je korištena Facebook opcija da platite za recimo veći „reach“ objave, ali i razne druge stvari.  “Ciljana publika” su korisnici na Facebook-u koje smo definirali kao grupu za koju želimo da vidi naše objave.

Svi se mi želimo povezati sa našom ciljanom publikom kako bi kreirali “zajednice” sa istim interesima i na taj način maksimizirali rezultate našeg truda na Facebook platformi.
Ovisno o čemu se bavite, vaše objave moraju biti prilagođene vašoj temi, uvijek morate ciljati da vaše objave bude edukacijske, zabavne, informativne, iskreno kombinacija sve 3.
Ciljajte vašoj publici ponuditi dodatnu vrijednost kao što su dodatne informacije, pitajte ih za njihovo mišljenje, formirajte ih da dobijete reakciju od njih i slično.
Fokusirajte vaše objave na vaše klijente, pratitelje, na njihovo iskustvo, nikad na proizvode i usluge koje vi nudite. Oni moraju biti sekundarna tema vaših objava. Nitko ne voli da mu se nešto prodaje, pogotovo ako to radite napadno i očito.

Na ovaj način će te dobiti reakcije vaše ciljane publike što će povećavati “Reach”, “Engagment”, te na kraju konverzije.

Kako doći do tih lajkova?

Uz sve klasične načine promoviranja vaše Facebook stranice, “Facebook za početnike” dijeli i par dodatnih načina koje možete koristiti da bi povećali broj ljudi koji prate vašu stranicu.

Prva stvar je pomalo i očita, ali vrlo važna. Odite na svoj profil i u donjem desnom kutu ćete imati opciju za pozvati svoje prijatelje da počnu pratiti rad vaše stranice. Ovo je odličan početak jer će te pozvati ljude koji su vam bliski i imate će interesa saznati više o poslu sa koji se bavite. Uz to ih možete zamoliti da oni istu stvar naprave i pozovu svoje prijatelje. Preporuka je da prije nego krenete sa ovim naravno postavite sve informacije o vašoj stranici i napravite par objava kako bi vaši novi pratitelji mogli vidjeti o čemu se radi na vašoj stranici.

Drugu stvar koju možete napraviti je otići na svoj profil te dodajte svoju stranicu kao mjesto na kojem radite. Kliknite na Editiraj detalje, Radno mjesto, počnite pisati ime vaše stranice, dodajte ostale informacije i podijelite post javno. Na taj način će svi vasi prijatelji vidjeti objavu te će te prikupiti nove „lajkove“.

Treća stvar je da jednostavno podijelite vašu stranicu na vaš „Timeline“. Personalizirajte poruku i pozovite prijatelje da vam “lajkaju” stranicu.

Četvrta stvar je da kreirate potpis na mail koji će sadržavati link na vašu Facebook stranicu.
Protip: Besplatni Generator Email potpisa
Ovdje naravno možete dodati linkove i na vašu web stranicu te ostale društvene mreže. Na ovaj način će te moći podsvjesno pozivati ljude da pogledaju vašu Facebook stranicu i izvan Facebook ekosustava, kao i vašeg kruga prijatelja na Facebook-u. Isto tako možete i poslati mail svim svojim kontaktima u kojim ih obavještavate da ste kreirali Facebook stranicu za svoje poslovanje i podijelit im link da vas prate.
Protip: Ako pozivate sve kontakte putem maila, dodajte ih u BCC polje, ne u CC polje kako bi svaki primatelj imao dojam da je mail poslan samo njemu.

Peti način, i osobno jedan od najmoćnijih alate je kroz „networking“ na Facebook grupama. Ova strategija zahtjeva nešto više vremena i truda, ali vas može pozicionirati kao “Experta” za određene teme, zajednica u tim grupa će vas prepoznati kao osobu koja je voljna pomoći i s tim će te zasigurno osigurati nove pratitelje i „lajkove“.
Cilj je da se pridružite grupama koji imaju slične interese i aktivno sudjelujete u raspravama, pomažete i odgovarate na pitanje gdje možete pomoći članovima te sami postavljate pitanja koja vas zanimaju. Na taj način gradite povezanost sa zajednicama, potencijalnim korisnicima. Ti ljudi možda neće biti vaši korisnici, ali na taj način razvijate svoj brand, podižete osviještenost o vašem poslovanju i na taj način jačate svoju online poziciju.
Ukoliko vi nudite proizvod ili uslugu koji mogu riješit njihov problem, podijelite link svoje web ili facebook stranice.

Facebook Insights

Odlično, već imaš svoju stranicu, “Lajkovi” i “Followeri” stižu sa svih strana, kreiraš kvalitetan sadržaj, imaš neke konverzije, ali nisi siguran od kud to sve dolazi. Smatraš da možeš još više izvući od svega ovoga, ali ne znaš kako.
Na sreću Facebook ima odličan besplatan alat koji će ti sve ovo što si radio, uključujući rezultate predočiti sa grafovima, brojevima i dati uvid tvoj rad. Praćenje rezultata tvog truda je osnovna stvar koju svaki marketing stručnjak radi. Na temelju ovih podataka možeš eliminirati stvari koje ne rade, fokusirati se na stvari koje rade, ali i testirati nove ideje. Još se nismo dotaknuli plaćenih kampanja (Drugi članak), ali „Facebook Insight„ će ti biti omiljeno mjesto kada kreneš s ovim. U međuvremenu evo što tražiti i na koji način ga koristiti.

Odite na Insight Tab na Facebooku i pogledajte grafove. Kako biste dobili optimalne rezultate na vašim objavama morate pronaći idealno vrijeme za objave. Uvid u ove podatke će vam dati odgovor na upravo to. Pogledajte na koje dane i u koje vrijeme vaše objave imaju najveći „engagement“ i „reach“ i iskoristite ove podatke da maksimizirate rezultate.

Dalje pogledajte specifične postove gdje ćete vidjeti koliki „reach“ je svaki post imao te kakav „engagement“. Pronađite što je zajedničko postovima koji imaju bolji performans i one koji imaju lošiji, te se fokusirajte iskoristiti prednosti boljih.
Recimo primijetili ste da vaša videa sa savjetima imaju bolji performans od vaših slika sa recimo “memovima”. Fokusirajte se da vaše objave bude vezane za videa sa naslovima. Ukoliko I dalje želite dijeliti „Meme-ove“, testirajte dali bi recimo video, ili drugačiji tip „Mema“ imao bolji rezultat i pokušajte ponovno. Dijelite sadržaj različitog formata kako bi ste dobili maksimum iz vaših objava, a isto tako i znanje o najboljem formatu za vaše objave. Isto tako uzmite u obzir da ne morate dijeliti samo vlastiti sadržaj, sasvim je u redu ponuditi kvalitetne informacije svojim pratiteljima dijeljenjem sadržaja drugih grupa i ljudi.

Dalje pogledate tab ljudi. Ovdje će te vidjeti prikaz ljudi koji vas prate po spolu, dobi, jeziku nacionalnosti i drugi. Ovo možete iskoristiti kako bi doprli da najveće skupine ljudi kada „targetirate“ vaše objave.
Dalje možete vidjeti analitiku za „followere“. Ovdje ćete vidjeti kojom stopom rastu vaši „follower-i“ i „lajkovi“. Ove informacije možete iskoristit u korelaciji sa ostalim informacijama.
Zadnja važna metrika je akcije na vašoj stranici. One predstavljaju klikove na vašoj stranici i daju odličan uvid u ono sto ljudi rade kada posjete vašu stranicu.

Zaključak

Kroz Facebook za početnike sam napravo osnovni pregled Facebook marketinga i nadam se da sam odgovorio na neka pitanja i da ste nešto i naučili. Kako kao tvrtka rastemo, razvijamo se i educiramo, tako želim svoje iskustvo podijeliti i sa vama pošto znam koliko vremena kopanje svih ovih informacija može uzeti. Uskoro ćemo imati specijalizirane postove na teme marketinga na društvenim mrežama, specifično Facebook i Instagram te plaćene kampanje.

Nastavite nas pratiti i ukoliko imate bilo kakvih pitanja i nejasnoća, ostavite ih u komentarima ili nas kontaktirajte i rado ću vam pomoći. Ovdje možete pronaći više članaka o temama koje obrađujemo.

Ostavite komentar