SEO optimizacija

Značenje pojma SEO ili SEO optimizacije većini ljudi nije poznata ili pak nisu u potpunosti sigurni što se pod time točno podrazumijeva. Naime SEO optimizacija je ekstremno važna kako bi ljudi mogli pronaći vašu stranicu pored milijuna drugih. Ona omogućava povećanje “organskih” dolazaka na vašu stranicu te smanjenje troškova oglašavanja.

SEO_Optimizacija

Značenje pojma SEO ili SEO optimizacije većini ljudi nije poznata ili pak nisu u potpunosti sigrurni što se pod time točno podrazumijeva. Naime SEO optimizacija je ekstremno važna kako bi ljudi mogli pronaći vašu stranicu pored milijuna drugih. Ona omogućava povećanje “organskih” dolazaka na vašu stranicu te smanjenje troškova oglašavanja.

SEO je kratica za Search engine optimization. U hrvatskom jeziku se najčešće prevodi kao optimizacija tražilice. Za razliku od Google Ads usluga koje morate platiti kako bi vašu stranicu rangirali na prvo mjesto rezultata pretraživanja, SEO optimizacija je besplatna. Ona se sastoji od niza aktivnosti koje su usmjerene prema dobivanju posjeta prirodnim putem (“organskih” posjeta). Organski posjeti se dobivaju kroz poboljšanje mjesta na kojem će vas tražilica rangirat pri pretraživanju različitih pojmova. Bolji rang na rezultatima pretraživanja dovodi do većeg broja posjeta i potencijalnih kupaca ili klijenata.

U ostatku članka ćemo proći kroz dvije vrste SEO optimizacije: OnSite i OffSite SEO optimizacija te ću vam objasniti kako da sami napravite SEO optimizaciju.

OnSite SEO

Uključuje sve radnje koje se vrše na vlastitoj web stranici kako bi bila bolje rangirana u rezultatima pretraživanja. Onsite SEO bi trebao biti prvi korak u optimizaciji web-stranice prije OFFsite optimizacije i oglašavanja web stranice. Sastoji se od puno elemenata, ali neki od najvažnijih su:

Kljucne_Rijeci

Ključne riječi

Ključne riječi služe kako bi opisali sadržaj odnosno definirali ga. One predstavljaju riječi i pojmove koje korisnik upisuje u tražilicu te pomoću njih traži stranice koje ih sadržavaju te mu se one prikazuju u rezultatima pretraživanja (SERP). Upravo zbog toga prilikom sastavljanja tekstova treba voditi računa o gustoći ključnih riječi koja nam govori koliko se puta određena ključna riječ koristi unutar teksta. No kao i sa svime ne bi se trebalo pretjerivati s uporabom.

Što se tiče planiranja koje ključne riječi koristit, Google nudi alat koji nam pomaže u tome Google Keyword Tool. Pomoću ovog alata možemo dobiti uvid u popularnost pojedine ključne riječi.

Sadržaj

Sadržaj na web stranici treba biti originalan (ne nužno jedinstven) jer tražilice ne preferiraju duple stranice. Također bi trebao biti zanimljiv, bogat, koristan i sadržavati ključne riječi. Potrebno je formatirati sadržaj tako da uključuje jedan h1 tag. To je tag koji bi trebao predstavljati naslov i jasno opisivati daljnji sadržaj, a za daljnje naslove treba koristiti h2 tagove koji predstavljaju podnaslove. Treba još obratiti pažnju da se vaš sadržaj sastoji od min. 100 riječi jer tražilice smatraju web stranice sa manje od 100 riječi nedovršenim, nerelevantnim itd.

Sadržaju se treba posebno posvetiti i potruditi se da bude kvalitetan, jer bez kvalitetnog sadržaja sve SEO optimizacije i plaćeni oglasi su bezvrijedni ako korisnik dođe na vašu web stranicu, ne svidi mu se vaš sadržaj i nikad se više ne vrati.

Kratki opis stranice

Kratki opis stranice (meta description) je kratki opis koji se prikazuje na rezultatima pretraživanja ispod URLa. Taj opis ukratko prezentira sadržaj koji ćemo naći na web stranici te je zbog toga važno da taj opis bude što bolji i da potakne korisnika da klikne baš na vašu web stranicu.

Kratki_Opis_Stranice

Alt i title tagovi slika

Pri dodavanju slika na stranicu, nebitno dali se radi o blogu, webshopu ili bilo kakvom drugom tipu web stranice potrebno je upisati zamjenski tekst unutar alt taga i naslov slike unutar title taga. Unutar tih tagova treba jasno opisati sliku. Na taj način će te pomoći u pozicioniranju stranice, a isto tako se mogu samostalno pretraživati pod opcijom ‘slike’ koje tražilice imaju.

SEO optimiziran URL

URLovi ili “linkovi” stranice moraju biti čitki, što kraći i sadržavati ključne riječi. To se postiže sa rewrite htaccess opcijama i CMS sustavom koji omogućava samostalno ažuriranje URLova. Trebalo bi izbjegavati specijalne znakove među koje spadaju razmak i slova s dijakritičkim znakovima.

Primjer SEO optimiziranog URLa:
http://croator.hr/biznis/uvod-u-google-kao-marketing-platformu/
Primjer Neoptimiziranog URL:
http://www.narodni-list.hr/posts/756525002#comments

OFFsite SEO

Odnosi se na akcije koju su poduzete izvan web stranice koje imaju utjecaj na rangiranje u rezultatima pretrage. Za Offsite SEO optimizaciju najvažnije su poveznice (Backlinks) sa drugih web stranica i društvene mreže.

OFFSite_SEO

Kada tražilica određuje koliko je neki sadržaj ili web stranica kvalitetna jedan od faktora je koliko ta ista stranica ima poveznica koji pokazuju na nju s drugih izvora. Naime svaka poveznica koje pokazuje na vaš sadržaj nema istu vrijednost. Ta vrijednost ovisi o kvaliteti stranice koja pokazuje na vas. Što bolji Link authority stranica ima, veću vrijednost ta poveznica ima. Pripazite da vaši linkovi nisu postavljeni na web stranice niske kvalitete inače biste mogli smanjiti svoj rang na tražilici.

Postoje različiti načini dobivanja poveznica na vašu web stranicu. Neki od načina su da ako pišete blogove da se sprijateljite s drugim blogerima te da se u svojim blogovima međusobno “linkate”. Također možete platit nekom da napiše review vaše stranice ili malo sačekate i ako imate kvalitetan sadržaj na svojoj stranici poveznice će same doći 😉

Društvene mreže

Same po sebi nemaju nikakav utjecaj na rang u rezultatima pretraživanja, ali vam daju priliku da stupite u kontakt sa svojim klijentima. To je odličan način za dovođenje novih korisnika na vašu web stranicu. Uložite vremena u kreiranje zanimljivog sadržaja na društvenim mrežama jer ćete tako napraviti zajednicu korisnika koja će vas podržavati, pratiti i dijeliti vaš sadržaj.

Drustvene_Mreze

Google My Business Account

Besplatni alat koji vam omogućuje da promovirate vašu tvrtku na Google pretraživanjima i kartama. Uz My Business Account omogućujete lakše stupanje u kontakt i interakciju putem Googlea. Daje vam prisutnost na Google pretraživanju i Kartama te vam omogućuje da odgovorite na recenzije, objavite fotografije proizvoda ili posebnih ponuda te dodate/uredite podatke o tvrtki. Vaša web-lokacija tvrtke na Googleu omogućuje vam da profesionalno predstavite svoju tvrtku online i na prekrasan način prikažete svoje fotografije i podatke o tvrtki. Osim što vam omogućuje prekrasno prezentiranje tvrtke na rezultatima pretraživanja, također utječe i na vaš rang. Google My Business Account prikazuje informacije o vašoj tvrtki pomoću prozorčića koji se nalazi na desnoj strani rezultata pretraživanja.

google-my-business

Prije nego krenete sa izradom Google My Business Accounta potrebno je provjeriti dali već imate profil. Jer ako imate Google+ stranicu ili vam je tvrtka dodana na Google maps Google je automatski kreirao My Business Account. Login za taj My Business Account će biti isti kao onaj što je korišten za kreiranje Google+ stranice ili putem kojeg je dodan na Google maps. Provjeriti/kreirati Google My Business Account možete ovdje.

Zaključak

SEO optimizacija ima veliku ulogu u pronalaženju web stranice na internetu. Potrebno je što bolje optimizirati stranicu kako bi privukli što više posjeta, kupaca, klijenata itd. Nadam se da sam vam kroz ovaj članak uspješno objasnio neke od važnih stavki SEO optimizacije te da će  vam pomoći u rangiranju vaše stranice na prvo mjesto u rezultatima pretraživanja. Ukoliko smatrate da SEO optimizacija možda nije vaš tip posla ili da niste vi baš za to, slobodno se javite mi ćemo vam pomoći.

Obrađujemo i razne druge teme, pogledajte naše članke.

Kao i uvijek, ako imate pitanje, ne slažete se s nečim iz članka ili mislite da treba prepravak, ostavite komentar, uvijek sam za razgovor 🙂

Tomislav

Ostali članci

Pročitaj više

Počni pisati i klikni Enter za pretragu

Shopping Cart