Facebook analitika

Sa preko 1.1 milijardu+ aktivnih korisnika, Facebook je platforma koji ima ogromnu ulogu u digitalnom marketingu. No zahvaljujući čestim promjenama u Facebookovom algoritmu sve je teže objavama doseći svoju publiku. Naime Facebook sada prioritizira objave prijatelji i obitelji, a objave stranice vam prikazuje ovisno dali se ona svidjela korisnicima koji su je vidjeli prije. Na sreću, Facebook analitika je alat koji vam može pomoći.

Facebook-Analitika

Sa preko 1.1 milijardu+ aktivnih korisnika, Facebook je platforma koji ima ogromnu ulogu u digitalnom marketingu. No zahvaljujući čestim promjenama u Facebookovom algoritmu sve je teže objavama doseći svoju publiku. Naime Facebook sada prioritizira objave prijatelji i obitelji, a objave stranice vam prikazuje ovisno dali se ona svidjela korisnicima koji su je vidjeli prije. Na sreću, Facebook analitika je alat koji vam može pomoći..

Facebook analitika je alat koji vam pomaže da upoznate vašu publiku. Upoznavanje publike je ključna kako bi znali šta objavljivati te šta će najviše potaknuti publiku na interakciju. U ostatku članka ćemo proći kroz najvažnije segmente Facebook analitike te ih objasniti.

Kako doći do Facebook analitike ?

Do Facebook analitike je vrlo jednostavno doći. Sve što je potrebno je otići na profil vaše stranice te u izborniku koji se nalazi na vrhu izabrati ”analitika”.

Ključne riječi

Tamo će vas dočekati ”kratki” sažetak vaše stranice u određenom vremenskom razdoblju i vaše nedavne objave .U ovom slučaju se prikazuje sažetak za posljednjih 7 dana.

Za promjenu vremenskog razdoblja potrebno je kliknuti na tekst koji se nalazi pored „Sažetak stranice“ te tamo možete promijeniti vremensko razdoblje na posljednjih 28 dana, posljednjih 7 dana, jučer i danas.

Sa lijeve strane nalazi se izbornik koji vam omogućuje da pogledate detaljnu analitiku po određenim kategorijama poput pratitelja, sviđa mi se, doseg, pregledi stranica, vaših objava, događaja itd.

Kategorija oglasi:

Ova kategorija služi kako bi pregledali analitiku vaših oglasa na Facebooku. Tu možete provjeriti koliko ste novca potrošili u određenom razdoblju na oglase te kako su korisnici reagirali na njih.

Osim pregledanja analitike u određenom razdoblju. Facebook vam nudi da pogledate sve svoje oglase koje ste postavili na Facebook, zasebnu analitiku svakog od njih i potrošeni novac na određeni oglas.

Kategorija Pratitelji:

U njoj možete pronaći u bilo kojem odabranom razdoblju analitiku:

  • Ukupnog broja pratitelja
  • Neto pratitelja (Neto broj praćenja prikazuje broj novih praćenja umanjen za broj prekinutih praćenja.)
  • Odakle su došli posjetitelji koji počinju pratiti vašu stranicu.

Kategorija sviđa mi se:

Slično poput kategorije pratitelji. Ovdje se analitika odnosi na osobe kojima se sviđa vaša stranica, a ne na pratitelje. Osoba koja je ”lajkala” vašu stranicu se razlikuje od pratitelja u jednoj stvari, a to je da osobe koje su ”lajkale” stranicu su javno vidljive dok pratitelji nisu.

U njoj možete pratiti analitiku:

  • Ukupnog broja oznaka “sviđa mi se” za stranicu
  • Neto broja oznaka “sviđa mi se” (Neto broj oznaka “sviđa mi se” prikazuje broj novih oznaka “sviđa mi se” umanjen za broj oznaka “ne sviđa mi se”.)
  • Gdje je vaša stranica označena sa “sviđa mi se” (Koliko je puta vaša stranica označena sa “sviđa mi se”, razvrstano prema mjestu te radnje.)

Kategorija Doseg:

Jedna od važnijih kategorija iz analitike. Govori nam koliko je ljudi vidilo objave i storije koje smo stavili na Facebook te kako su reagirali na njih. Koristeći ovu analitiku možemo vidjeti šta potiče našu publiku na interakciju te prilagoditi naše objave tome.

Facebook Analitika Doseg
Facebook Analitika Doseg 1

Kategorija objave:

Služi nam kako bi vidjeli kad su ”fanovi” online na Facebooku. Ovo igra veliku ulogu pri objavljivanju. Jer je bitno postaviti objavu kad je najviše fanova online. U ovom slučaju bi bilo najbolje objavljivati u jutarnjim satima ili pak kasno navečer.

Također je moguće vidjeti svu povijest objava te doseg i angažman (reakcije, klikovi objava) za svaku posebno.

Kategorija ljudi:

Pruža nam uvid u naše fanove i pratitelje. Pokazuje nam iz koje su Države, grada te jezik koji govore. Ovi podatci su nam veoma korisni da upoznamo našu publiku. Također nam pomažu pri odabiru prave publike za Facebook oglašavanje.

Facebook Analitika Ljudi

Zaključak

Facebook analitika je važna stvar u poslovanju putem Facebooka. Trebali bi je što češće koristiti kako bi poslovanje učinili što uspješnijim. Nadam se da sam vam kroz ovaj članak pojasnio šta je to Facebook analitika te neke od njezinih kategorija. Ako imate pitanja vezana za neke kategorije kroz koje nismo prošli u ovom članku slobodno se javite.

Ako ste novi u poslovanju putem Facebooka preporučio bih vam da pročitate Facebook za početnike i Facebook oglašavanje.

Osim Facebooka također obrađujemo i druge teme, stoga pogledajte ostale članke.

Ako se ne slažete se s nečim iz članka ili mislite da treba prepravak, ostavite komentar, uvijek sam za razgovor 🙂

Tomislav

Ostali članci

Pročitaj više

Počni pisati i klikni Enter za pretragu

Shopping Cart