Društvene mreže – Facebook oglašavanje

Facebook oglašavanje je danas jedan od najefektivnijih načina oglašavanja. Cijene Facebook oglašavanja su u porastu no ukoliko se kvalitetno pripremi i pravilno implementira, idealan je način za rast vašeg poslovanja, kreiranje baze lojalnih klijenata i generiranje prilika i prodaja. Ako se želite maknuti od običnog promoviranja objava onda morate naučiti o ciljevima za vaše Facebook kampanje.

Facebook danas ima preko 1.1 milijardu dnevno aktivnih korisnika od kojih je preko milijardu mobilnih korisnika. Učenje o promoviranju na platformama i društvenim mrežama može biti naporno i zbunjujuće pa ljudi često odustanu i vrate se na obično promoviranje svojih objava (Post boost). Postoji bolji način koji ima i puno veći potencijal za generiranje boljih rezultata.

Danas je organski reach na izuzetno niskim granama i sam Facebook je cijelu platformu prilagodio plaćenim oglasima. Facebook koristi podatke koje skuplja od svojih korisnika kako bi odlučio kojim korisnicima unutar vaše ciljane publike (Target audience) pokazati oglase i tko će dobiti prioritet.  Najbolji način da pomognete Facebooku-u da identificira te članove je da pravilno postavite ciljeve za vašu kampanju. Ovdje pročitajte više zašto se odlučit na Facebook oglašavanje.

Ciljanje publike na Facebook-u je usavršeno i zaista dovedeno na visoku razinu. Danas svoju publiku možete ciljati na temelju različitih kriterija. Lokacija, demografski, godina, spol, interesi, aktivnosti . . .

Samo Facebook oglašavanje ima određene prednosti i mane:

Prednosti:
Kampanje je lako pratiti | Pridonose povećanju prometa čim ih se aktivira | Potpuna kontrola nad vašim proračunom | Možete lako definirati vaš trošak konverzija i imat predodžbu koji vam profit donosi | Više opcija za ciljanje publike | Lakše postavljanje od GooGle Ads | Mogućnost komuniciranja proizvoda i usluga ciljanoj publici rano u kupovnom procesu, kada još ne znaju da žele/trebaju proizvod | CPC(Cost per click) relativno jeftin (Prosjek je $0.61 po kliku, naravno ovisi o industriji)

Nedostatci:
Ukoliko se postavi i konfigurira neispravno/lose može biti skupo | Ovisno o ciljanoj skupini, većina korisnika Facebook-a će biti irelevantan za vaše oglase | Nije moguće postavljanje prikazivanja vaših oglasa u određeno vrijeme dana ili na određene dane | Najviše odgovara ljudima koji rade na B2C tržištima. | Posto se obraćate publici koja ne razmišlja o kupnji, rata konverzije će najvjerojatnije biti niska.

Dalje u tekstu više o ciljevima Facebook kampanja i koje odabrati. Više o prednostima i nedostatcima možete vidjeti u ovom tekstu.

Ciljevi Facebook kampanja

Kako bismo krenuli posjetite Facebook Ads Menager ili odite na dropdown meni u gornjem desno kutu i kliknite na „Upravljanje oglasima“. Kliknite na Kreiraj i ovdje će te dobiti ciljeve koje možete odabrati za vašu Facebook kampanju.

Ciljevi Facebook kampanja su podijeljeni u 3 kategorije: Svjesnost, Razmatranje, Konverzije.

Cilj je odabrati kategoriju za koju mislite da će imati najviše šanse doseći potencijalne klijente i u određenoj prodajnoj fazi. Evo kratki pregled, ali dalje u tekstu smo u detaljnije obradili svaku stavku zasebno.

Kategorija Svjesnosti i opcije koje nudi se odnose na početak prodajnog procesa i tu je da generira interes u ono što nudite.

Kategorija Razmatranja se odnosi na sredinu prodajnog procesa. Ona se koristi kada želite doseći ljude koji imaju određen interes u ono što nudite i žele saznati vise.

Kategorija Konverzije se odnosi na kraj prodajnog procesa i koristi se kada želite da se ljudi registriraju, skinu, kupe ili posjete vašu trgovinu.

 

Kategorija - Svjesnost

U ovoj kategoriji možete birati između ciljeva prepoznavanja robne marke i dosega. Glavna stavka ovih ciljeva je da se podigne svijest o vašem brandu.

Prepoznavanje robne marke
Ovu opciju koristite ukoliko želite povećati svjesnost šire publike o vašem brandu i tvrtki i  ne nužno tražite ljude koji će napraviti određene akcije kao klikove, lajkove ili kupnje. Ovaj cilj će vam pomoći da dođete do ljudi koje će zanimati što promovirate u vašem oglasu.
Ovaj cilj je vjerojatno korisniji velikim tvrtkama koje žele da se njihov brand pojavljuje u svijesti potrošača, a ne da generira određene akcije i konverzije. Za manje tvrtke sa ograničenim proračunom ovo vjerojatno nije najbolja opcija.

Doseg
Ovaj cilj koristite kako bi vaš oglas imao najveći mogući doseg (reach) prema ljudima koje ciljate i proračunu kojim raspolažete.

Ovaj cilj možete koristiti kada ciljate manju skupinu korisnika gdje vam je prioritet da što veći broj ljudi unutar te ciljane skupine vidi ove oglase. Ovo možete koristiti čak i kada želite da korisnici posjete vašu stranicu, vide vaš video ili posjete vašu stranicu.
Preporuka je odabrati cilj doseg ispred ostalih ciljeva jer ostali ciljevi mogu ograničiti doseg do vaše publike posto će ostatak eliminirati određene korisnike vaše ciljane skupine na temelju akcija.

Kategorija - Razmatranje

Za razliku od generalnog podizanja svijesti, ciljeve razmatranja koristite kada želite da vaša ciljana publika napravi određenu akciju na temelju vaših oglasa.

Promet
Koristite ovaj cilj kada želite da korisnici odu sa Facebooka na određenu vanjsku lokaciju (Recimo web stranica). Ovo može biti kako bi pročitali vaš blog, poslušali vaš podcast, posjetili vašu stranicu ili otkrili više informacija o vašoj aplikaciji. Facebook će pokazati taj oglas vašoj ciljanoj publici za koje smatra da ima najviše šanse da kliknu na vaš link na temelju prošlih ponašanja.

Angažman
Koristite cilj angažman kada jednostavno rečeno želite veći angažman na vašim objavama. Angažman na vašim objavama se odnosi na reakcije, lajkove i dijeljenje obavijesti i sa njim će te uz generiranje reakcija generirati i više odgovoran na evente ili prihvaćanja vaših ponuda.

Optimiziranje objava za angažman znaci da će Facebook dostaviti vaše oglase ljudima za koje smatra da imaju naviše šanse  napraviti određeni angažman na vašim oglasima. Ovo može imati dodatni benefit za generiranje dodatnog dosega jer će sam angažman povećati i organski doseg koji će te ostvariti.

Korištenje angažmana će vam biti od koristi pri građenju Facebook publike koje će vam pomoći pri re-targetiranju  u budućim kampanjama.

Instalacija Aplikacije
Ukoliko promovirate aplikaciju i želite povećati instalacije aplikacije koristite ovaj cilj.

Prikazi videozapisa
Idealan ukoliko želite promovirati preglede videa i nije vam cilj da ti korisnici kliknu na link i naprave konverziju. Koristite kako bi povećali broj korisnika za preglede videa i isto tako tu publiku kasnije možete iskoristiti u svrhu re-targetiranja.

Imajte na umu da ukoliko koristite video kao oglas, ne morate koristiti ovaj cilj. Primjerice ukoliko želite da ciljana publika ipak klikne na videa koji koristite, puno bolji bi bilo da koristite cilj promet i video kao tip sadržaja.
Slično, ukoliko želite da napraviti konverziju nakon pogledanog videa, cilj konverzije je puno bolja opcija nego video.

Generiranje potencijalnih klijenata
Ovaj cilj koristite kada želite generirati potencijalne klijente odmah na Facebook-u unutar oglasa, bez da želite da ti potencijalni klijenti idu na vašu stranicu radi konverzije. Oglasi sa ovim ciljem će spremiti informacije kao što su ime, prezime, adresa, broj telefona i slično.

Za primjer, Facebook će automatski popuniti ove obrasce (Ako su prethodno bili korišteni). Na ovaj način je izuzetno lako popuniti formular koji će vam generirati informacije za potencijalnog kupca.

Ukoliko koristite cilj generiranje potencijalnih klijenata, najčešće ćete morati to integrirati sa nekim alatom kako bi ljudi koji su upravo dali svoje informacije dobiju e-mailom ono što ste obećali u oglasu. Najčešće je to određeni email marketing software ili CRM. Izuzetno je važno da ovo napravite, a postavlja se u dijelu kada postavljate cilj. Svatko tko vam da svoje podatke će očekivati da primi obećani sadržaj.

Negativna strana ovoga je da ljudi koji popune formular ne moraju posjetiti vašu stranicu, ali je pozitivna da gradite publiku u svrhu re-targetiranja za vaše buduće kampanje.

Poruke
Kao što sam cilj govori, Facebook će optimizirati korisnike unutar targetirane publike kojoj će pokazati oglas na one koji imaju tendenciju i najviše šanse poslati poruku na temelju vašeg oglasa.

Kategorija - Konverzije

Koristite ciljeve konverzije kada vam je glavni cilj doseći klijente za koje imate najviše šanse napraviti konverziju u smislu određene akcije recimo registriranja ili kupnje.

Konverzije
Kako biste optimizirali cilj konverzije morate imati najmanje 15-25 konverzija tjedno. Ovaj minimalni broj daje Facebook-u dovoljno podataka da nauči o klijentima koji rade konverzije i kreira predviđanje za ljude koji imaju slične tendencije unutar tvoje ciljane publike te oglase servira upravo njima.

Ukoliko nemate dovoljno podataka, tada Facebook ne može naučiti o karakteristikama ljudi koji su napravili konverziju na vašem oglasu i ne može točno kreirati skupinu ljudi kojim će se oglasi prikazivati.

Uzimajući ovo u obzir, ukoliko imate manju količinu  konverzija na vašoj stranici zbog bilo kojeg razloga, bolja opcija je da koristite cilj promet čak i kad vam je cilj da klijenti posjete vašu stranicu, registriraju se ili pak kupe. Razlog je da će vam ciljana publika biti limitirana pošto nemate statistički uzorak na temelju kojeg će Facebook moći odrediti skupinu kojom će prikazati oglase.

Naravno početna točka svega ovoga je da ste kvalitetno kreirali svoju ciljanu skupinu.

Katalog prodaja
Ovaj cilj koristite kada ste vlasnik E-commerce trgovine i željeli bi ste promovirati svoj katalog proizvoda. Ovo zahtjeva integriranje kataloga proizvoda sa Facebook-om i kreiranje liste proizvoda za vaše kampanje.

Promet u trgovini
Ukoliko ste vlasnik fizičkih lokacija, ili nekoliko lokacija, i želite promovirati vaše poslovanje za korisnike koju su fizički u blizini. Prije negoli krenete sa ovim ciljem, morat ćete postaviti poslovne lokacije u poslovnom sučelju na Facebook-u.

Ovo je odličan način da pridobijete fizičke posjete u vaše trgovine te dostavljate oglase na vrijeme kada su klijenti u blizini prodavaonica.

Zaključak

Glavna mantra svakog tko se bavi oglašavanjem je testiranje oglasa i analiza rezultata. Pokušajte sa nekoliko ciljeva i pogledajte koji vam donosi bolje rezultate, niži CPC i generalno niže cijene Facebook oglašavanja . . . Ponekad cilj optimiziran za jedno vam može donijeti bolje rezultate radeći nešto suprotno.

Poanta svega je da ne možete znati kako što funkcionira ukoliko niste probali, stoga si kreirajte proračun, pripremite strategiju, složite ciljanu publiku i testirajte sa nekoliko ciljeva i saznajte što vam nosi najviše prometa.

Nadam se da će vam evo informacije biti od koristi. Ukoliko se ne slažete sa nečim iz članka slobodno ostavite komentar, svi smo tu da učimo.  Ovo je drugi članak iz serije koji pokriva marketing na Facebook-u. Ukoliko niste, pročitajte i Društvene mreže – Facebook za početnike. Druge teme koje obrađujemo pogledajte ovdje.

Ostavite komentar